پرسش و پاسخ درباره نرم افزار فینتی

1.برای استفاده از فینتی به سرور شخصی نیاز دارم؟

خیر - فینتی در بستر وب طراحی شده و شما نیازی به سرور شخصی ندارید. اطلاعات شما در سرورهای داخلی و خارجی فینتی ذخیره و روزانه چندین بار پشتیبان گیری می شود.

2.اطلاعات کاربران فینتی کجا ذخیره می‌شود؟

اطلاعات کاربران فینتی در سرورهای قدرتمند فینتی ذخیره و بکاپ گیری می شود.

3.آیا برای دریافت آپدیت‌ها فایل خاصی باید دانلود کنم؟

خیر- فینتی نسخه نصبی ندارد و آپدیت ها به صورت روزانه و مرتب به صورت خودکار بر روی تمام حساب های کاربری اعمال خواهد شد.

4.برای ورود به حساب کاربری در فینتی محدودیت تعداد دستگاه وجود دارد؟

خیر - هیچگونه محدودیتی در تعداد دستگاه وجود ندارد و شما می توانید همزمان هم با موبایل هم با سیستم خود از فینتی استفاده کنید.

5.هزینه پشتیبانی چگونه است؟

پشتیبانی فینتی کاملا رایگان می باشد و نیازی به هزینه مجزا نیست. پشتیبانی فینتی شامل تماس تلفنی ، چت آنلاین ، ارسال پیام در تلگرام و واتساپ و ویدیوی آموزشی صفر تا صد نرم افزار می باشد.

6.در صورت قطع اشتراک، اطلاعات من تا چه مدت حفظ می‌شود؟

در صورت عدم تمدید اشتراک حساب کاربری ، اطلاعات شما تا 90 روز حفظ و پس از آن با اطلاع رسانی قبلی از طریق پیامک ، حذف خواهد شد.

7.امکان تهیه نسخه پشتیبان (بکاپ) از اطلاعات وجود دارد؟

بله - تمامی سرویس ها در فینتی امکان گزارش گیری به صورت خروجی اکسل را دارد.

8.تعداد دسترسی مجاز هر حساب کاربری چند نفر می‌باشد؟

دسترسی مجاز برای یک حساب کاربری دونفر به جز مدیریت و جمعا 3 نفر می باشد که این تعداد با هماهنگی پشتیبانی و پرداخت هزینه ی مجزا قابل افزایش نیز می باشد.

9.چگونه مشکل فنی خود را گزارش دهم؟

در صورت ایجاد مشکل در برنامه یا نیاز به مشاوره برای حل سوالات حین کار می توانید با تیم پشتیبانی فینتی به شماره ی 01733333332 تماس یا در واتساپ و تلگرام به شماره ی 09113799925 مشکل خود را اطلاع داده تا تیم فنی سریعا به حل مشکل بپردازند.

10.قابلیت‌های جدید هم به برنامه اضافه خواهد شد؟

قطعا ! فینتی دائما در حال آپدیت برای ارائه ی امکانات بیشتر به کاربران خود می باشد و قابلیت های جدید همواره روی برنامه اعمال خواهد شد.

11.اگر ویژگی جدیدی پیشنهاد بدهم پیاده‌ سازی می‌شود؟

بله - اگر ویژگی های پیشنهادی از سمت کاربران برای سایر کاربران نیز مفید و کاربردی باشد و به تایید تیم فنی برسد حتما در تسک لیست تیم برنامه نویسی قرار خواهد گرفت.

12.اگر اشتباها بخشی از اطلاعات حذف شود امکان بازیابی وجود دارد؟

بله با تماس با پشتیبانی می توانید اطلاعات حذف شده ی خود را بازیابی کنید.

13.در صورت قطعی اینترنت نمی‌توانم از فینتی استفاده کنم؟

فینتی بر بستر دامنه  ir طراحی و حتی در صورت قطع اینترنت بین الملل نیز دسترسی کابران به آن دچار اختلال نخواهد شد.

1.آیا فینتی برای کسب ‌وکارهای همزمان دارای فروشگاه و تعمیرگاه مناسب است؟

بله. فینتی به صورت یکپارچه امکانات مدیریت تعمیرگاه ، مدیریت موجودی (انبار وکالا ) و حسابداری را ارائه می دهد و برای انواع اصناف خدماتی و فروشگاهی قابل استفاده است.

2.چه کسب و کارهایی می توانند از فینتی استفاده کنند؟

انواع کسب و کارهای خدماتی و تعمیرگاهی و فروشگاه های کوچک تا متوسط به راحتی می توانند با فینتی کسب و کار خود را مدیریت کنند.

3.در قبض پذیرش فینتی چه اطلاعاتی ثبت می شود؟

قبض پذیرش فینتی شامل اطلاعات مشتری،اطلاعات کامل دستگاه ورودی از جمله نام، برند ، مدل، شماره سریال و... ، ایرادات دستگاه ، متعلقات دستگاه ، توضیحات تعمیرکار ، قوانین مجموعه و... می باشد.

4.چند نوع قالب قبض پذیرش دارد؟

قالب های متنوعی برای قبض های پذیرش در فینتی طراحی شده که کاربران بنا به نیاز خود می توانند از آنها استفاده کنند.شامل قبض دوبخشی ، قبض 8 سانتی قابل چاپ با دستگاه فیش پرینتر و ....

5.دستگاه های تعمیری در چند حالت تغییر وضعیت می دهند؟

دستگاه های پذیرفته شده در فینتی در چندین حالت مختلف شامل صف تعمیر،در حال تعمیر ، آماده ی تحویل و تحویل شده دسته بندی شده که هر یک از حالات ذکر شده نیز شامل وضعیت های متفاوت دیگری برای اطلاع رسانی کامل به مشتریان می باشد.

6.چه نوع گزارشاتی در بخش تعمیرگاه ارائه می شود؟

گزارشاتی مانند تعداد دستگاه های پذیرفته شده در تعمیرگاه با ارائه ی نمودار های آماری ، میزان کارکرد هر یک از تکنسین ها ، میزان سود خدمات و فروش ، تعداد دستگاه های ورودی به تفکیک نوع،برند و مدل دستگاه و بسیاری گزارشات دیگر در بخش مدیریت تعمیرگاه فینتی به کاربران ارائه می شود.

7.آیا می توانم کالا و خدمات ارائه شده به مشتری را ثبت کنم؟

بله حتما ! برای هر پذیرش کافیست روی دکمه درج فاکتور کلیک کرده و به تفکیک قیمت خدمات ، قطعات و هزینه های مرتبط را ثبت کرده و  از طریق پیامک یا پرینت به مشتری ارائه دهید.

8.امکان شروع کار با شماره پذیرش دلخواه وجود دارد؟

بله . کافیست در ابتدای کار با فینتی از طریق منوی کاربران -  سرویس پروفایل عدد شماره پذیرش دلخواه خود را وارد کنید.

9.برای تحویل دستگاه کد تحویل ارائه می دهد؟

بله . با این قابلیت می توانید با اطمینان خاطر دستگاه ها را به مشتری تحویل دهید. کافیست در قسمت ارسال پیامک در تعمیرگاه روی گزینه (ارسال پیامک کد تحویل ) کلیک کرده تا پیامک حاوی کد امنیتی برای مشتری ارسال شده و با تایید کد توسط مشتری شما اطمینان حاصل کنید که دستگاه را به مالک اصلی خود تحویل خواهید داد.

10.چطور پذیرش ثبت شده را حذف کنم؟

پذیرش های انجام شده از طریق ستون عملیات قابل حذف خواهند بود . ضمن این نکته که اگر برای پذیرشی درج فاکتور انجام شده باشد سیستم اجازه ی حذف آن پذیرش را به شما نخواهد داد تا زمانی که کالا و خدمات درج شده در آن فاکتور را حذف کنید.

11.گزارش دستگاه های مربوط به هر پرسنل را چگونه ببینم؟

در منوی مدیریت تعمیرگاه و سایدبار سمت راست آن می توانید تعداد دستگاه های تعمیری در پنل هر یک از تعمیرکاران خود را مشاهده کنید.

12.آیا میتوانم همزمان چند نوع دستگاه مختلف را تعمیرش مدیریت کنم؟ مثلا موبایل، لپ‌تاپ، خودرو و...

قطعا ! فینتی هیچگونه محدودیتی در ثبت نوع دستگاه های ورودی در تعمیرگاه ندارد ، برای مثال یک تعمیرگاه لوازم خانگی به راحتی می تواند تمام دستگاه های ورودی خود مانند اتو،جاروبرقی،چایساز و ... را در سیستم وارد کند.

13.خدمات خود را چگونه در فینتی ثبت کنم؟

از طریق منوی تنظیمات - سرویس خدمات می توانید تمام خدماتی که در کسب و کارتان ارائه می شود را به همراه قیمت پایه آنها درج کنید.

14.امکان اضافه کردن چندین نوع دستگاه مختلف وجود دارد؟

بله ! در منوی تنظیمات - سرویس دستگاه شما می توانید هر نوع دستگاهی که پذیرش می کنید را در سیستم وارد کنید و هیچگونه محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

15.برای هر دستگاه می توان مدل و برند جداگانه تعریف کرد؟

بله ! برای هر یک از دستگاه ها به تفکیک برند و مدل های مرتبط آن درج خواهد شد و محدودیتی وجود ندارد.

16.چگونه متعلقات دستگاه را ثبت کنم؟

متعلقات دستگاه ها علاوه بر هنگام ثبت پذیرش از طریق منوی تنظیمات - سرویس متعلقات نیز می تواند از قبل تعریف شود.

17.چطور ایرادات متداول دستگاه ها را درج کنم؟

ایرادات هر یک از دستگاه ها در زمان پذیرش  یا از طریق منوی تنظیمات - سرویس ایرادات قابل ثبت خواهد بود.

18.فینتی از هزینه ‌های افزاینده فاکتور پشتیبانی می کند؟

بله ! با استفاده از فینتی می توانید هزینه هایی که برای دستگاه مشتری صرف شده است را نیز در فاکتور ثبت کنید.
هزینه های متداول خود را می توانید از طریق منوی تنظیمات - سرویس افزاینده فاکتور در سیستم ثبت کنید.

19.آیا میشه کنار قبض‌های پذیرش عکس ضمیمه کرد؟

بله ! شما می توانید برای جلوگیری از هرگونه مشکلات عکس دستگاه را درزمان پذیرش در قبض آن ضمیمه کنید.
با کلیک بر روی باکس آبی انتهای قبض پذیرش می توانید عکس موردنظر خود را آپلود و در قبض درج کنید.

20.آیا میشه چند عکس از کارهایی که کردیم یا قطعاتی که تعویض کردیم ضمیمه فاکتور مشتری کنیم؟

بله ! از طریق دکمه ی ضمیمه ها در قسمت درج فاکتور می توانید عکس های دستگاه در حین کار یا آماده ی تحویل بودن آن را ثبت کنید.

21.با پرسنلم درصدی کار می‌کنم. فینتی چه کمکی به من می‌کند؟

فینتی میزان پورسانت پرسنل شما را به صورت خودکار با توجه به میزان ارائه خدمات و فروش آنها و درصد تعیین شده محاسبه و گزارش دهی خواهد کرد و کاملا بی نیاز از محاسبات کمیسیون پرسنل خود خواهید شد.

22.چندین نوع پیامک در فینتی قابل ارسال است؟

پیامک های فینتی شامل ارسال قبض پذیرش ، فاکتور تعمیرگاه ، فاکتور خرید و فروش ، صورتحساب مشتریان ، یادآوری مانده حساب بدهکاران ، تایم لاین دستگاه و کد تحویل دستگاه می باشد.

23.با فینتی می‌توان بین پرسنل شبکه داخلی ایجاد کرد؟

به راحتی و بدون نیاز به قفل سخت افزاری ! فقط کافیست اطلاعات کاربران خود را در پنل ثبت و نام کاربری و رمز عبور آنها را تعریف کنید.با یک حساب کاربری علاوه بر مدیریت بدون نیاز به هزینه دو نفر از پرسنل نیز می توانند حساب کاربری داشته باشند که این تعداد با پرداخت هزینه ی مجزا قابل افزایش نیز می باشد.

24.امکان گزارش ‌گیری سود و زیان تفکیک ‌شده ‌ی فروشگاه و تعمیرگاه وجود دارد؟

بله ! سود و زیان جامع شامل تعمیرگاه و فروشگاه می باشد که به صورت تفکیک شده در این دو بخش نیز گزارش می شود.

25.گزارشات آماری هم دارد؟

بله. فینتی در بخش سود و زیان ، هزینه ها ، کارکرد پرسنل و ... گزارشات را به صورت نمودار های آماری نیز ارائه می دهد.

26.می‌توانم قفسه ‌های تعمیرگاهم را با استفاده از فینتی مدیریت کنم؟

فینتی قفسه های تعمیرگاه شما را مدیریت می کند. فقط کافیست تعداد قفسه های خود را در سیستم تعریف کنید تا در فرآیند پذیرش به صورت خودکار به هر دستگاه یک قفسه اختصاص یابد و پس از تحویل نیز قفسه خالی شود.
با کلیک برروی سرویس قفسه می توانید تمام قفسه های خود را مشاده و لاگ هر قفسه را نیز مشاهده کنید.
همچنین در حسین کار می توانید تعداد قفسات خود را افزایش و وضعیت پر یا خالی بودن آنها را نیز تعیین کنید.

1.فینتی برای مدیریت امور مالی چه امکاناتی را ارائه می‌دهد؟

مدیریت مالی فینتی شامل مدیریت دریافت ها ، پرداخت ها ، ثبت درآمدها ، مدیریت هزینه ها ، انتقال وجه بین بانک و صندوق و... می باشد.

2.چگونه اسناد دریافت و پرداخت خود را گزارش‌گیری کنم؟

از طریق منوی مدیریت مالی - سرویس دریافت/پرداخت به صورت کامل می توانید تمام دریافت ها و پرداخت های خود را مدیریت و به تفکیک تاریخ و شرح اسناد گزارش گیری کنید.

3.چند نوع تراکنش در فینتی قابل ثبت است؟

انواع تراکنش های بانکی ، نقدی و چک در فینتی قابل ثبت است.

4.سرویس مدیریت چک دارد؟

بله ! انواع چک های دریافتی و پرداختی در فینتی قابل ثبت و مدیریت در حالات مختلف مانند پاس شده ، برگشت خورده ، وصول شده و ... می باشد.

5.امکان خرج چک در فینتی وجود دارد؟

بله به راحتی می توانید در هنگام ثبت سند پرداخت از چک های دریافتی استفاده و به عبارتی آنها را خرج کنید.

6.آیا می‌توانم انتقال وجه از صندوق به بانک و بانک به صندوق را ثبت کنم؟

بله ! از طریق منوی مدیریت مالی می توانید تراکنش بانک به صندوق و صندوق به بانک را داشته باشید.

7.فینتی ابزاری برای مدیریت هزینه ‌ها دارد؟

بله سرویس هزینه در فینتی با ثبت و گزارش دهی هزینه ها به مدیران کمک بزرگی در کاهش هزینه ها و تصمیم گیری های بهتر ارائه می دهد.

8.محاسبه مالیات کالا و خدمات در سیستم چگونه انجام می‌شود؟

فینتی با توجه به درصد تعیین شده به صورت تفکیک شده می تواند برای هر کالا یا خدمت میزان مالیات را محاسبه و در فاکتور های فروش لحاظ کند.

9.با استفاده از فینتی می‌توان نقدینگی و صندوق را کنترل کرد؟

بله ! تمام تراکنشات نقدی در فینتی در سرویس صندوق گزارش دهی می شود و میتوانید دخل خود را نیز با سیستم حسابداری به راحتی تطبیق دهید.

10.مانده ‌ی اول دوره صندوق خود را چگونه ثبت کنم؟

از طریق منوی گزارشات مالی - سرویس صندوق - دکمه ی موجودی اول دوره می توانید میزان موجودی صندوق خود را در ابتدای کار در سیستم ثبت کنید.

11.بدهکاری یا بستانکاری قبلی مشتریان را چگونه ثبت کنم؟

 ثبت مانده ی اول دوره ی مشتریان  طریق منوی کاربران - سرویس طرف حساب ها - دکمه ی اینفو در کنار اسم مشتری و انتخاب گزینه ی مانده اول دوره انجام خواهد شد.

12.امکان مدیریت چند حساب بانکی به ‌صورت همزمان وجود دارد؟

بله! محدودیتی در تعریف حساب های بانکی وجود ندارد و تمام تراکنشات هر بانک به صورت تفکیک شده در فینتی ثبت و گزارش دهی می شود.

13.اطلاعات پرداخت برای مشتریان در فاکتورها ثبت می‌شود؟

بله! با ثبت شماره حساب و شماره کارت در سرویس بانک و فعالسازی آن به صورت پیشفرض اطلاعات آن حساب در فاکتورها و پیامک مانده حساب به  مشتری ارائه می شود.

14.آیا میشه برای مشتری فاکتور نسیه زد؟

بله می توانید ثبت فاکتور بدون ثبت سند مالی آن یا دریافت بخشی از مبلغ داشته باشید که به صورت خودکار باقی مانده ی وجه به عنوان بدهکاری مشتری ثبت خواهد شد.

15.امکان گزارش ‌گیری از صورتحساب مشتریان در بازه ‌های زمانی متفاوت وجود دارد؟

از طریق منوی گزارشات مالی - سرویس صورتحساب می توانید تراکنشات هر شخص را در بازه ی زمانی دلخواه گزارش گیری کنید.

16.ریزگزارشات تراکنش‌های اشخاص را ارائه می‌دهد؟

بله سرویس کاردکس اشخاص در منوی گزارشات مالی ریز تراکنشات اشخاص همراه با جزئیات آنها را ارائه می دهد.

17.در فینتی لیست بدهکاران و بستانکاران را می‌توانم ببینم؟

در گزارشات مالی - سرویس صورت وضعیت ، لیست بدهکاران و بستانکاران به صورت تفکیک شده  گزارش می شود

18.برای ارائه ‌ی صورتحساب کامل به اشخاص از چه طریقی اقدام کنم؟

از طریق منوی گزارشات مالی - سرویس صورت وضعیت می توانید صورتحساب کامل اشخاص را برای آنها از طریق پیامک ارسال یا پرینت بگیرید.

19.چطور مانده حساب بدهکاران را ارسال کنم؟

در سرویس صورت وضعیت - آیکون پیامک - گزینه ی ارسال پیامک اعلام مانده حساب می توانید میزان بدهی شخص به همراه اطلاعات بانکی خود را ارسال کنید.

20.فینتی گزارشات جامع سود و زیان را ارائه می‌دهد؟

بخش گزارشات مالی و سرویس سود وزیان میزان سود و زیان شما را با ذکر جزئیات خدمات و فروش، میزان تخفیفات ، کمیسیون پرسنل و ... محاسبه و گزارش دهی می کند.

21.گزارشات آماری سود و زیان دارد؟

بله! سود و زیان شما به صورت تفکیک شده در فروش و خدمات با نمودارهای آماری نمایش داده می شود.

22.چطور سند مالی را حذف کنم؟

برای حذف اسناد مالی دریافت و پرداخت و ... کافیست روی سند موردنظر کلیک کرده و تراکنش بانکی یا نقدی داخل سند را حذف و سپس سند مربوطه را به طور کلی حذف نمایید.

23.چطور سند هزینه را حذف کنم؟

در سرویس هزینه روی سند هزینه موردنظر کلیک کرده و پس از حذف کامل تراکنشات آن سند را حذف کنید.

1.کالاهای فروشگاهم را چگونه به فینتی وارد کنم؟

شما می توانید به راحتی موجودی اول دوره ی فروشگاه خود را به تفکیک گروه و زیرگروه با جزئیات کامل شامل تعداد ، قیمت خرید و فروش و کد کالاهایتان در منوی انباروکالا - سرویس کالا  و کلیک بر روی دکمه ی جدید در فینتی ثبت نمایید.

2.کالاها در فینتی چگونه دسته ‌بندی می‌شود؟

کالاها در فینتی به تفکیک در گروه و زیرگروه های متفاوت در یک یا چند انبار دسته بندی می شود.

3.امکان تعریف چندین انبار وجود دارد؟

بله ! شما می توانید چندین انبار در فینتی ثبت و کالاهای مربوط به هر انبار را در سیستم ثبت و رهگیری کنید.

4.امکان صدور چند نوع فاکتور وجود دارد؟

در فینتی امکان صدور فاکتور فروش کالا و خدمات و خرید کالا و برگشت از فروش و برگشت از خرید وجود دارد.

5.قیمت کالاها با توجه به قیمت خریدهای متفاوت چگونه محاسبه می‌شود؟

هنگام صدور فاکتور فروش برای یک کالای چندقیمتی تعداد و قیمت خرید های متفاوت آن کالا به تفکیک نمایش داده شده و شما با توجه به قیمت خرید آن کالا می توانید قیمت فروش را تعیین کنید.

6.نحوه محاسبه سود در فینتی بر اساس میانگین قیمت خرید است؟

خیر - قیمت خرید های متفاوت یک کالا به صورت جداگانه تعیین و بر اساس آنها قیمت فروش نیز مشخص می شود و سود وزیان بر این اساس محاسبه خواهد شد و هیچگونه در صد خطایی در ارتباط با قیمت خرید های متفاوت کالا در محاسبه سود و زیان وجود ندارد.

7.فینتی از واحدهای اندازه ‌گیری متفاوت هم پشتیبانی می‌کند؟

بله ! با توجه به اینکه تمام فروشگاه های کوچک تا متوسط می توانند  از فینتی استفاده کنند انواع واحد اندازه گیری مانند عدد،متر،کیلو و ... را پشتیبانی و براساس آن میزان موجودی کالا را محاسبه می کند.

8.کاربرد واحدهای مختلف اندازه‌گیری در فاکتورها چیست؟

با استفاده از واحدهای مختلف اندازه گیری هر نوع فروشگاهی می تواند از فینتی استفاده کند. برای مثال یک فروشگاه ملزومات چوبی به راحتی می تواند محصولاتی مانند ورقه mdf  را به صورت متری یا ورقه ای  و محصولاتی مانند میخ را به صورت عددی به فروش برساند.

9.با فینتی می‌توان ورود و خروج ‌های انبار را نیز کنترل کرد؟

قطعا ! در سرویس انباروکالا - گزارش کلی تمام ورود و خروج های انبار به صورت جامع گزارش دهی می شود.

10.امکان گزارش گرفتن از تمام گردش ‌های یک کالای خاص وجود دارد؟

بله در بخش انباروکالا - کاردکس کالا می توانید نام کالای مدنظر را به تفکیک تاریخ فیلتر کنید و تمام گردش های یک کالا را مشاهده کنید.

چطور گروه و زیر گروه را حذف کنم؟

برای حذف گروه و زیرگروه ابتدا به سرویس گروه در تنظیمات مراجعه و سپس با کلیک بر روی + در ستون زیرگروه اول زیرگروه های درج شده را حذف و سپس گروه مدنظر خود را حذف کنید.

12.چطور فاکتور فروش را حذف کنم؟

برای حذف فاکتور فروش حتما باید در ابتدا اقلام داخل فاکتور را به طور کامل حذف کنید تا سیستم اجازه ی حذف فاکتور را به شما بدهد.

13.چطور فاکتور خرید را حذف کنم؟

برای حذف فاکتور فروش حتما باید در ابتدا اقلام داخل فاکتور را به طور کامل حذف کنید تا سیستم اجازه ی حذف فاکتور را به شما بدهد.
ضمن این نکته که اگر پس از صدور فاکتور خرید ، فاکتور فروش اقلام داخل آن را صادر کرده باشید سیستم اجازه ی حذف آن فاکتور را به شما نخواهد داد تا زمانی که فاکتور فروش آن اقلام نیز حذف شود.

14.اجازه ‌ی حذف فاکتور خرید را نمی ‌دهد. چیکار کنم؟

اگر از داخل فاکتور اقدام به حذف اقلام کرده اید و سیستم اجازه ی حذف به شما نمی دهد، قطعا برای آن کالا فاکتور فروش صادر شده است و تا زمانی که فاکتور فروش برای یک کالا وجود داشته باشد امکان حذف فاکتور خرید آن وجود ندارد. ابتدا باید فاکتور فروش حذف شده و سپس آن کالا را از فاکتور خرید خود حذف کنید.